vickytrouerbach.reismee.nl

The story of the four lost erasmus students...

Op alle blogs die ik heb gelezen van studenten die op Erasmus gaan lees je dezelfde verhalen: The first week is crazy! Zoveel nieuwe indrukken, nieuwe mensen, introductie activiteit hier, introductie activiteit daar en geen tijd om rustig je koffer uit te pakken.

Apparently in Norrkoping things are slightly different; this is the story of the four lost Erasmus Students:

Oké eigenlijk zijn we met 6 nieuwe Erasmus studenten dit semester maar eentje woont in een Linkoping en is eigenlijk meer daar dan in Norrköping en de andere.. tja die zijn we ergens onderweg kwijt geraakt, geen idee waar ze is.


Maargoed, al meer dan een week geleden begon mijn Erasmus avontuur. Bij aankomst werd ik ontvangen door Helena, verantwoordelijke van de International Office die vol enthousiasme vertelde waar ik mijn studentcard kon krijgen, waar de tweedehands winkels in Norrköping waren en hoe de rest van het oriëntatie programma zou verlopen. Ik vroeg me al af hoe ze zo enthousiast steeds het zelfde praatje kon houden, de volgende dag werd duidelijk dat ze het ook maar 6 keer had hoeven uitleggen...

Samen met Nadine en Sebastiaan uit Duitsland en Anne uit Belgie (ja ja erg internationaal) vormen we de nieuwe lichting Erasmus studenten in Norrköping. Gelukkig hebben we al snel andere buitenlandse studenten gevonden die hier al langer zitten: Richard (Tsjechië), Zahid (India), Gaithan (Frankrijk), Nina (Duitsland) en Boton (Hongarije). En gedurende de week ontdekken we steeds meer verdwaalde internationale studenten in Norrköpping.


Norrköping is een kleine, maar mooie stad! Zeker op een zonnige dag in de sneeuw is het fijn om te wandelen langs derivier die dwars door de stad stroomt. Ook het universiteit gebouw is geweldig! Het is vrij nieuw, maar gebouwd op de plek van een oude textiel fabriek, binnen kun je nog steeds de oude vestigingsmuren en machine onderdelen zien. Alles is heel ruim opgezet en het is eigenlijk helemaal geen straf om je een dag in de Uni op te sluiten om te studeren (zie foto's), ja helaas is het in de eerste week al zo ver dat ik ben begonnen met blokken voor mijn tentamen van volgende week.


Helaas is er naast studeren eigenlijk vrij weinig te doen in Norrköping. Zo zaten we afgelopen woensdag met z’n allen een biertje te drinken in het studentencafe in het centrum en kwamen ze ons heel serieus vragen of we ons bier wilde opdrinken zodat ze konden afsluiten, het was vijf voor tien... :p


Anyway we hebben al geleerd om onszelf te vermaken; zo eten we heel traditie getrouw taco’s op Taco Friday (Al zijn we er nog niet achter waarom de zweden eigenlijk elke vrijdag taco’s eten), ga ik regelmatig naar de gratis gym beneden in de flat waar ik woon en we zijn druk bezig met het plannen van trips naar o.a. stokholm en lapland!


Anyway het is eenigszins wat rustig hier, maar misschien is dat juist wel een welkome afwisseling van mijn drukke leventje in Utrecht.

Smile


Veel liefs en een knuffel uit het koude Norrköping!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!