vickytrouerbach.reismee.nl

Guinness is good for you!

In tegenstelling tot wat de titel suggereert ga ik het niet hebben over bier, uitgaan en leuke dingen doen. Van veel mensen krijg ik vragen over hoe de vakken zijn, of het moeilijk of makkelijk is etc. Dus hier een korte update over het leven op LiU.


Waar ik me nog steeds over blijf verbazen is hoe goed alles is geregeld op de Universiteit. Zo zijn er ontzettend veel zitplekken en studieruimtes. Ook heb je voor de opleiding grafische vormgeving geen laptop nodig, alle klassen waar enigszins ontwerpen aan te pas komt worden in speciale computerlokalen gegeven. Deze computers kun je ook zelf reserveren en ze bevatten alle Adobe programma’s die je nodig hebt. Verder is er ook aan alle andere voorzieningen gedacht er zijn zelfs twee verschillende ruimtes met een stuk of 30 magnetrons en afwasgelegenheden, zodat studenten hun zelf meegebrachte eten kunnen opwarmen. Ik sta dus ook regelmatig rond een uur of half één in de rij om mijn leftovers van de vorige avond op te kunnen warmen.

Ook is de universiteit 24/7 open. Je kunt naar binnen door je pasje te scannen en een persoonlijke code in te toetsen. Wat erg handig is als je in het weekend toch nog even iets moet scannen, je ’s avonds langer wilt blijven studeren of je kan er even snel naar binnen wanneer na het uitgaan onderweg naar huis toch ineens heel nodig naar de wc moet...


Ik volg op het moment 3 vakken en de 4e begint volgende week. De combinatie van vakken is een beetje ongunstig. Het komt erop neer dat ik in de eerste helft van dit semester (als alles goed gaat) 24 van 35 studiepunten binnenhaal en de overige 9 in de tweede helft. Op dit moment heb ik hierdoor af en toe dubbele colleges en regelmatig dagen van 8:15 tot 19:00.


Maar het ergste is gelukkig al achter de rug: mijn eerste tentamen over strategic brand management, volgens de Zweedse studenten het horror tentamen van het tweede jaar. Vorig jaar haalde slechts 50% het tentamen, so fingers crossed. Voor het zelfde vak, Corporate brand and identity, moeten we een bestaand merk analyseren. Voor de komende weken ga ik me dus bezig houden met hoe Guinness zijn marketing aanpast voor de nieuwe generatie Guinness drinkers.

De andere twee vakken die ik volg zijn juist erg praktisch: Magazine design and Wayshowing design. Voor magazine moeten we in een groepje van 4 één editie van een zelf bedacht tijdschrift ontwerpen. En voor wayshowing leren hoe we op de juiste manier bewegwijzering ontwerpen. Dit kan buiten zijn of bijvoorbeeld binnen in een museum, hiervoor heb ik deze week een workshop iconen ontwerpen.

Ondanks dat ik erg druk ben met mijn vakken is er vanalles niet-studie-gerelateerd gaande. Zo is Anke al een paar dagen langs geweest en hebben we samen o.a. Linskoping bezocht en een ijshockeywedstrijd bijgewoond (zie foto’s).

Ook is de trip naar lapland geboekt, 23 maart vertrek ik naar het koude noorden, deze week heb ik voor het eerst floorbal gespeeld en aankomende zaterdag ga ik er achter komen of er nog iets is blijven hangen van die ski-les die ik ooit 5 jaar geleden heb gehad :p

Liefs en knuffels!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!